Nyheder

Her kan du læse seneste nyt om WizeFloor. Du kan også tilmelde dig vores nyhedsbrev.


17/11/20

To nye apps - Forhindringsløb og Musikkassen - er tilgængelige

Vi er glade for at kunne frigive en opdatering til WizeFloor i dag med to nye apps, Forhindringsløb og Musikkassen, samt forskellige andre forbedringer i softwaren.

FORHINDRINGSLØB

Forhindringsløb

I Forhindringsløb kan 1 til 4 spillere spille sammen om at klare forskellige forhindringer. Hver spiller indtager hver sin løbebane på gulvet og løber på stedet. Herefter kommer der forskellige genstande imod spillerne såsom insekter, muldvarpe, fodbolde, bananer og meget andet. Nogle genstande giver bonuspoint mens andre fratrækker point, så pas på hvad du træder på. Til sidst gøres point op og spillerne kan komme på resultattavlen med deres fælles score.

Der er forskellige muligheder tilgængelige, hvis du gerne vil lave dit eget spil. Du kan f.eks. lave dine egne forhindringer, indstille antal spillere samt spillængde og hastighed.

MusikKASSEN

Musikkassen

Musikkassen er en simpel lille app for de små børn og til sanserum. App'en kan spille baggrundsmusik, og spillerne kan aktivere forskellige lyde ved at trykke på en række billeder på gulvet, hvorefter der vises en sjov animation.

Der er god lejlighed til at lave dine egne spil, da du kan uploade dine egne lyde og billeder, hvis du vil arbejde indenfor et bestemt emne.

Andet

  • Vi har lavet en lille rettelse i Sansesti, hvor skyggen på loftudgaven af WizeFloor skyggede for skildpadden til sidst.
  • Vi har også lavet en tilstand til social distancering, hvor du kan deaktivere spil, hvor spillerne kommer tæt på hinanden. Denne kan aktiveres ved at redigere din gruppe som administrator og klikke i boksen "Aktiver social distancering" og "Gem gruppe". Herefter aktiveres tilstanden automatisk næste gang du åbner menuen på gulvet.

Hvordan opdaterer jeg softwaren?

For at opdatere softwaren skal du trykke på knappen "Opdatering tilgængelig" i din gulvmenu og følge instruktionerne. Du kan også finde et link til softwaren i vores hjælpesektion.


12/11/20

WizeFloor har fået godt gang i samarbejdet med japansk partner

WizeFloor in Japan

Nintendo og Pokémon. Japan har i flere årtiet beriget os med tegneserier og computerspil. Og nu smitter den japanske kultur også af på WizeFloor, som har fået godt gang i samarbejdet med japanske Relax’Creation.

Det japanske familiefirma arbejdede i forvejen med såkaldte sanserum, hvor eksempelvis børn med handicap eller specialskolebørn kan finde ro i afslappede rammer. De var på udkig efter et interaktivt gulvprodukt, som de kunne koble på deres sanserum, og kom derfor i kontakt med WizeFloor. Samarbejdet kom formelt i stand efter et besøg hos Alexandra Instituttet i 2018.

Quote

“Selvom interaktive gulve er effektive til børn med særlige behov, er det svært at finde sådanne systemer eller tilpasse dem til alle aktører,” siger Atsuko Hashimoto, CEO i Relax’Creation, og forklarer:

“Vi ville gerne skabe et interaktivt gulv til japanske børn, men fandt ud af, at der var mange udfordringer for at komme i mål med det. Derfor begyndte vi at lede efter en udenlandsk samarbejdspartner og fandt WizeFloor, som opfylder vores behov.”

Gensidig appudvikling

Samarbejdet har været frugtbart på flere fronter, fortæller Kaspar Rosengreen Nielsen fra Alexandra Instituttet, som står for udviklingen af WizeFloor, og som har været i Japan i forbindelse med samarbejdet.

Quote

“Relax’Creation er teamet op med NHK, der er Japans svar på BBC, som udover at producere tv, også laver uddannelsesmateriale. Det betyder, at der den vej igennem har været midler til, at vi har kunnet tage derover og lave noget undervisning for dem. Vi er blevet taget virkelig godt imod, og det har gjort, at vi har lært hinanden godt at kende,” forklarer han.

Samarbejde på tværs af tidszoner

Den tætte relation er især en fordel, når man skal samarbejde virtuelt i to forskellige tidszoner med ni timers forskel. Det foregår typisk ved, at Kaspar Rosengreen Nielsen møder ind om morgen, og så har de svaret på nogle spørgsmål, som han stillede dagen før. Det er en cyklus, som kører overraskende godt.

Quote

“De er rigtig gode til at lave grafik og til konceptudvikling. Det fungerer typisk ved, at de har nogle ideer, som de godt vil have lavet, og som vi hjælper med at realisere. På den måde er det en ren win-win situation, fordi vi får udviklet apps, som bliver tilgængelige for alle vores kunder - ikke kun i Japan, men også i alle de andre lande, hvor WizeFloor er ude.”

WizeFloor har typisk haft fokus på skole og uddannelse, og med samarbejdet er det blevet muligt at tappe ind i deres domænekendskab. De har netop frigivet appen “Sensory path”, som blandt andet henvender sig til børn med specielle behov.

Her projekterer man en sansesti ud på gulvet, som børnene skal følge. Målet med appen er at hjælpe børn til at slappe af og koncentrere sig i klasseværelset. Børnene følger en sti, hvor de skal klare forskellige forhindringer, herunder hoppe over huller og tusindben, rotere om sig selv, gå sidelæns og meget mere. På den måde får de både brændt noget energi og falder samtidig til ro, inden undervisningen begynder.

WizeFloor i Japan

Quote

“Det er noget lidt andet end det vi har lavet hidtil, og det er samtidig et område, som de har meget kendskab til og har en faglighed indenfor, så på den måde får vi styrket WizeFloor på nogle nye områder.”

“Det kræver også, at man laver tilpasninger til det japanske marked. Fordi en ting er at oversætte software, men en anden ting handler om at optimere indholdet til japansk tankegang. Måden de tænker grafik og lyd er anderledes, og giver samlet set et andet præg og tone end vi ville gøre herhjemme, men det er samtidig også med til at gøre det mere interessant set med vores briller.”

Den nye app Sensory Path kan ses her.


27/05/20

Ny Sensory Path app tilgængelig

Vi er glade for at kunne frigive en opdatering til WizeFloor i dag med vores nye app, Sensory Path, samt en lang række andre forbedringer.

Sensory Path

Sensory Path

Målet med Sensory Path er at hjælpe børn til at slappe af og koncentrere sig i klasseværelset. Børnene følger en sti fra start til mål og skal undervejs klare forskellige forhindringer såsom at hoppe over huller og tusindben, rotere om sig selv, gå sidelæns og meget mere. Stien fuldføres ved at følge en langsom skildpadde og afsluttes med en glad animation. Der er forskellige indstillingsmuligheder i redigeringsmenuen, hvor man kan ændre forhindringerne på stien. Prøv appen her (kræver login).

Appen er gratis og frit tilgængelig for alle kunder med et aktivt abonnement. Den er udviklet i samarbejde med vores japanske partner, Relax'Creation.

Andet

Vi har også forbedret de øvrige apps:

  • Gulvtastatur er tilgængelig til WizeFloor GO og er forbedret på alle platforme
  • Pong har fået nye startknapper og målanimation
  • Kategorier tillader hurtigere valg af svar og har fået nyt udseende
  • Ny lydoptager i redigeringsmenuen, der virker direkte i Safari på nyere iPads
  • Nye aktivitetssøjlediagrammer, der gør det nemmere at få vist de mest populære spil pr. måned
  • Ny placering af menuknap på WizeFloor GO øverst i midten af skærmen
  • I Gummiænder har vi rettet problemet med, at ænderne kunne sætte sig fast
  • Mulighed for op til 20 sten i Stepstone på WizeFloor GO og der er tilføjet lyd, når der vælges sten
  • Forbedret respons når man vælger knapper i Bomb the Pirate, Jewel Packer og Dungeon Jump
  • Forbedret oplevelse når apps kører på iPad


Hvordan opdaterer jeg softwaren?

For at opdatere softwaren skal du trykke på knappen "Opdatering tilgængelig" i din gulvmenu og følge instruktionerne. Du kan også finde et link til softwaren i vores hjælpesektion.


10/02/20

Børnehave på Syddjurs er blandt de første i landet til at bruge WizeFloor GO

En fleksibel løsning, der er nem at flytte mellem forskellige rum, og som sætter gang i bevægelsen hos børn, der ellers er tilbageholdende i nogle situationer med aktivitet.

Wizefloor Go_nyhed_mobilbanner

Sådan lyder erfaringerne fra Margrethe Børnehaven på Syddjurs, der det seneste år har anvendt WizeFloor GO. På det interaktive gulv bruger børnene deres hænder og fødder til at interagere med de forskellige spil på gulvet og får på den måde trænet deres samarbejdsevner.

LÆS MERE


15/01/20

WizeFloor på Bett Show 2020

Næste uge er vi på Bett Show i London med vores partner Osborne Technologies for at vise WizeFloor GO. Hvis I er på udstillingen, så kig endelig forbi i Ed Show Hall 1, stand EDA30. Læs mere her.

Bett Show 2020


10/12/19

Ny WizeFloor GO video

WizeFloor GO er vores populære flytbare gulvløsning, der nemt kan flyttes imellem rum. For at vise hvor nemt det er at flytte WizeFloor GO rundt, har vi udgivet en video på YouTube.

Tag et kig videoen nedenfor og læs mere om vores løsninger.


27/11/19

Nye versioner af Stepstone og Paper Lines er klar

Vi har løbende fokus på at modernisere vores apps, så vi er derfor glade for at kunne lancere forbedrede versioner af Stepstone og Paper Lines bygget på moderne webteknologi idag. Dette er med til at gøre dem hurtigere, tilgængelige på flere platforme og meget nemmere at opdatere med nye mulighed fremadrettet.

Stepstone
Stepstone

Paper Lines
Paper Lines

Vi har også gjort det muligt at bruge YouTube videoer som baggrundsmusik i Blomster og Spor og har rettet et par mindre fejl i Kategorier og Storyteller.

Hvordan opdaterer jeg min software?

For at opdatere software tryk på knappen "Opdatering tilgængelig" i din gulvmenu og følg instruktionerne. Du kan også finde et installationsprogram i vores hjælpesektion.


14/06/19

Fodbold med turneringstilstand tilgængelig

En af de virkelig populære apps på WizeFloor er uden tvivl fodboldspillet. Spillet kan køre i timevis, hvor børnene skiftes til at spille mod hinanden.

Vi har overvejet, hvordan vi kan forbedre spillet, så det bliver endnu bedre. Så idag er vi glade for at kunne udgive en ny version af fodbold med nogle nye spændende muligheder.

Tournament

Alle aktive abonnementer har nu adgang til en ny turneringstilstand. Turneringstilstand giver fire eller otte spillere mulighed for at deltage i en knockout konkurrence. Når en kamp starter, bliver spillerne mødt af den nye VS skærm, der viser de hold, som er med i kampen.

VS

Hvis en kamp ender uafgjort, bliver kampen afgjort med Golden Goal, hvor den næste spiller, der scorer, vinder. Det sidste hold der står tilbage får trofæet!

Som altid er der masser af muligheder for tilpasning. Du kan f.eks. lave dine egne hold og som noget sætte logoer på. Vi håber, du får fornøjelse af opdateringen!

Match

Hvordan opdaterer jeg min software?

For at opdatere software tryk på knappen "Opdatering tilgængelig" i din gulvmenu og følg instruktionerne. Du kan også finde et installationsprogram i vores hjælpesektion.


28/05/19

Skolebørn bruger WizeFloor til at lave apps til dagplejebørn

I Odense har Dagplejen Vest fået dobbelt glæde af deres WizeFloor. Her har elever fra femte klasse på Paarup Skole lært at udvikle digitale app-spil til en dagpleje, så de mindre børn kan lære om højre og venstre, farver og dyr gennem leg og bevægelse.

Photo from TV2.dk

At udvikle en app er for det meste forbeholdt folk med en baggrund inden for it - eller bare voksne. Men det er ikke tilfældet på Paarup Skole, hvor eleverne fra femte klasse med stor succes har lavet en app til dagplejebørnenes WizeFloor.

Klik på "Læs mere" for lære om, hvordan WizeFloor er blevet brugt til at udvikle apps.

LÆS MERE


04/04/19

Ny opdatering med forbedrede versioner af Puslespil, Kategorier og Klaver

Vi er glade for at kunne annoncere en opdatering til WizeFloor softwaren. Denne version fokuserer på nye muligheder og forbedringer af Puslespil, Kategorier og Klaver applikationerne.

Puslespil

Puzzle

Puslespil er et af vores mest populære spil, så vi har tilføjet flere nye muligheder i denne version. Først og fremmest er der bedre respons, når du vælger brikker, og der er en ny mulighed for at gøre udvælgelsen langsommere til specialbørn og ældre. Flere puslespilsbilleder kan inkluderes i den samme aktivitet og blive valgt tilfældigt, når spillet er i gang. Baggrundsmusik fra en fil eller YouTube understøttes også nu. Sidst men ikke mindst er det nu også muligt at konkurrere mod andre grupper på scoretavlen.

Kategorier

Categorize

Kategorier spillet (tidligere Svar på kant) er vores kollaborative kategoriseringsspil, der kan bruges til mange forskellige formål såsom sprogtræning, matematik og geografi for at nævne et par stykker. Denne version har et helt nyt udseende og interaktion samt nye muligheder som f.eks. at lægge billeder på kategorifelterne og baggrundsmusik fra en fil eller YouTube. Dette giver mulighed for at bruge spillet til yngre børn, der ikke kan læse endnu. Vi glæder os til at se, hvordan du vil bruge den, når du laver nye aktiviteter.

Klaver

Piano

Klaver er blevet opdateret med en ny interaktionsform og bedre respons, når der trykkes på tangenterne. Tangenterne bliver ikke gentaget så hurtigt som tidligere, hvilket resulterer i en bedre oplevelse, når du spiller klaver "Big style". En historik over noder bliver holdt i nodearket over klaveret, så du kan lære lidt musikteori, mens du har det sjovt.

Andet

Som sædvanlig har vi også lavet andre ændringer i softwaren.

  • Interaktionen i Skrabelag er blevet forbedret.
  • Et problem med touchskærm i Gummiænder spillet er rettet.
  • Forbedret kamerasoftware med understøttelse af nye kameraer.
  • Opdateringer bliver nu hentet i baggrunden.
  • Forskellige rettelser til offline tilstand.
  • Alle spil er nu inkluderet i ét installationsprogram.
  • "Indtast kode for at låse op" er nu tilgængelig igen til loftinstallationer.

Installation

For at opdatere softwaren skal du trykke på "Opdatering tilgængelig" knappen i din gulvmenu og følge instruktionerne. Du kan også finde et link til softwaren i vores hjælpesektion.